Stopp i rören!

Igår övade vi med att föra in hans penis i mig, något som vi inte gjort på flera flera månader då vi gett upp totalt. Men jag ville se om jag kanske skulle kunna må lite bättre psykiskt om vi började öva igen...haha right! Jag visste att det skulle göra ont utav bara helvete och var beredd på det, men den här smärtan jag kände var utöver det vanliga. Den brännande vestibulit-smärtan jag brukar ha vid penetrering va inte så stark. Däremot kände både han och jag att det på riktigt tog helt stopp inne i mig och det gjorde så sjukt ont där det tog stopp att jag bara ville skrika. Tror det är detta stopp som gör att mina p-ringar hela tiden glider ut eftersom det inte går att trycka in dem tillräckligt långt in. Jo men det känns ju underbart fint att det på riktigt inte går att föra in något i fittan för att det tar stopp...extra härligt att få ett nytt problem som inte funnits förut nu när jag mår såhär fantastiskt bra och fint...INTE! Sprickorna som uppkommer typ 5 minuter efter penetration är ju också bara för bra för att vara sant. Hurra för att aldrig kunnat eller aldrig kommer att kunna ha sex!!!!

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag hade vestibulit i 13 år (fick det när jag var 11) men så testade jag EMG Biofeedback och det blev mycket bättre. Sen har det varit helt bra och ibland kommit tillbaka men oftast varit helt okej under många år sedan dess. På den tiden fick jag höra att det krävdes utrustning för 40.000 för att kunna göra den behandlingen men jag tror man kan göra den helt på egen hand faktiskt!



Andra saker som hjälpt mig är Vivag-kapslar och Xylocainsalva (sistnämnda har jag ibland bedövat med innan samlag). Provat det?



Att det tar stopp... säker på att det inte är din livmodertapp som vandrat neråt? Den gör det helt naturligt när man närmar sig mens. Jag använder också p-ring och kan inte få in den särskilt långt men kolla om det är samma stopp vid tiden då du skulle haft ägglossning. Eller så kan det vara muskelkramp kanske?



Jag har haft problem med urinvägsinfektion och tror det är relaterat. Men jag har hört att man kan vidga urinröret och ska testa det när jag orkar med det. Just nu har jag också haft lite besvär med sprickor men läste på Familjelivforumet att många blivit hjälpta av kortisonsalva.



Kolla gärna in min hemsida där jag försökt ge nya råd och en ny syn på vestibulit.

2012-03-16 @ 13:23:06
URL: http://vestibulit.theinformationguru.com
Postat av: Anna

Åh jag blir så ledsen när jag läser om dina problem, och mina egna framstår som bagatellartade..hoppas du kämpar på och vet att det finns andra som har samma problem! Öbskar jag kunde hjälpa dig..

2012-03-16 @ 23:51:16
Postat av: VestibulitÄrSkit

Tack för er omtanke och de värmande orden. Tyvärr Erica så har jag testat det mesta med stavar och salvor och allt vad det heter och det känns inte som någon större idé att testa någon bedövningssalva för det blir antagligen inget mer kuk i fittan i detta förhållande. Och fysisk smärta är nog inte min största rädsla...efter alla år är det nu det psykiska som sätter mest stopp. Neggo neggo neggo...

2012-03-18 @ 01:17:28
Postat av: natta

Hej, Har du testat membrasin för torra slemhinnor? Det kanske kan hjälpa med sprickorna? Kramar /Natta

2012-06-09 @ 21:14:11
Postat av: natta

såg förresten inlägget ovan om kortisonsalvor, mitt tips är att inte testa det. Pevaryl är en kortisonsalva och den är ju inte så bra för slemhinnorna

2012-06-09 @ 21:16:58
Postat av: Erika

Vestibulit är ett problem i en helhet. Man blir bra!! Men relationen är a och o för att du ska få möjlighetvatt känna lust och slappna av. Ibland är v sämre iblsnd bättre då går samlag en stund. De du beskriver låter som vaginism! Öva med små smala stavar och mycket olja. Köp glidmedlet pjur woman som är silikonbaserat och bra. Tappa ej hoppet!!! \ v i 9 år

Svar: Jag körde med allt det där övandet i kanske två år i samband med terapi, som inte direkt hjälpte.... men tack! =)
L.

2013-06-07 @ 23:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0