Hej igen Mr. Svamp

Åh, va kul det är att jag fått svamp igen med klåda, smärta 24/7 och äckliga flytningar. Har verkligen verkligen saknat att ha ont av att gå på toa, ha trosor på mig, gå, stå, sitta, finnas... Det ska ju kännas att man lever! (Att leka positiv är det bästa som finns när man har ont och är riktigt nertryckt i skorna...)

Upptäckte att den lilla svamp-rackaren var tillbaka när vi skulle öva och det bara tog helt jävla stopp och gjorde svinont...och sen började helvetet bryta ut. Jag har läst att man tydligen skulle kunna få bort svamp och återställa PH-värdet där nere genom att använda yoghurt. Så jag köpte en naturell variant idag som jag tänkte prova med senare ikväll. Vet dock inte om jag ska föra in eller bara smörja utanpå? Ska bli spännande att se om det funkar eller inte.

Köpte även tranbärsjuice när jag ändå var i de tagen så kanske lite onda bakterier i urinrörs-regioner försvinner på samma gång. =/ Att det aldrig bara kan få vara bra någon gång!!!!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Hej. Jag är 17 år och har precis som du lidit av denna äckliga sjukdom i flera år. Det kändes som att ingen förstod mig, jag trodde aldrig att jag skulle ha ett sexliv på något sätt igen. Det gick så långt att det höll på att ta mitt liv och det var inte bara en gång. Jag lider med dig så otroligt mycket.



Idag är jag dock mot alla odds helt frisk. Jag fick kämpa som ett jävla djur. Gick som du igenom dagliga gråtattacker, äckel- och skuldkänslor, panik över framtiden gällande sex, kärlek osv osv.. Listan är lång. Jag kan fortfarande inte fatta att jag sitter och skriver det här som frisk. Led dock av kroniska svampinfektioner hela sommaren nu och dem uppkommer nu också men dock mindre och mindre.



Min poäng med att skriva det här i alla fall var att jag hoppas på att kunna hjälpa dig något, eftersom jag lyckades bli frisk så måste "mina" metoder på något sätt funka för dig också. Även med svampen. Jag vet inte vilken behandling du går på, men jag tänker ge lite konkreta tips hur som helst även om du kanske redan använder dig av dem.



Jag behandlades med Xylocain, gjorde knip- och tänjövningar regelbundet i ca 2-3 månader. Det hjälpte mycket mot det fysiska. Men det som gjorde mest skillnad var när jag fick bukt med det psykiska, lärde mig att SLAPPNA AV eftersom vestibuliten satt mest psykiskt. Något som också hjälpte var att inte ha någon manlig press på mig om du förstår vad jag menar, någon som gav mig ångest över att jag inte kunde "ge denne sex". Du ska tänka på DIG. Skit i om han inte "får" sex (vadå får, egentligen?!), det får ju inte du heller och det är du som ska må bra! Du är den viktigaste du har!



Ett riktigt konkret tips jag också kan ge och som jag för guds skull hoppas att du följer - sluta stoppa i dig hormoner. Det gav störst effekt på mig. Just p-ring ger även väldigt lätt svampinfektioner. Dessutom finns det en tydlig koppling mellan vestibulit och preventivmedel med hormoner plus att du tappar livslust, underlivet blir torrt och skört av hormoner, sexlusten droppar till golvet och detta gör det såklart ännu svårare för dig att bli frisk eftersom orken dragits ned ännu mer pga hormoner. Ingen vän jag känner mår bra med hormoner. Jag skiter i vad barnmorskorna säger, de vet inte ett skvatt. De är lika hjärntvättade som vi. Fråga mig som gått på både Yasmin, Cerazette, p-ring och p-plåster och följande då gått igenom rejäla depressioner, kroniska svampinfektioner, vestibulit m.m. Jag kommer vid min nästa mens att sätta in en kopparspiral. ALDRIG mer en enda jävla hormon i min kropp, det förstörde mitt liv och mitt sexliv i över TVÅ år! Vem ska ge tillbaka de två åren till mig? Så mitt råd är att sluta med hormoner, jag kan garantera att det gör större skillnad än vad du någonsin kommer att ana! Dessutom är risken för att bli gravid mindre än 4% vid ett samlag där mannen drar ut innan han får utlösning så det är nästan inte ens en risk, om du nu slutar med prev och vill prova att ha sex. Ge det en chans.



Ett annat konkret tips är att smörja in dig med olivolja efter varje gång du gått på toa (eller så ofta du hinner). Just OLIVOLJA, inget annat. Olivolja är svampdödande och helt naturligt utan tillsatser och det hjälpte mig jättemycket när jag hittade det tipset. Jag använder det fortfarande dagligen och det är allt.



Naturell yoghurt har jag provat det flera gånger utan resultat, det har kanske gett en kylande effekt om något. Den verkar i så fall åt det bättre hållet om du äter den. Något som däremot funkar är mjölksyrebakterier för magen (finns på apoteket) och något som heter GRAPEFRUKTKÄRNEEXTRAKT! (Finns på hälsokosten som droppar, mitt tips är att blanda det med apelsinjuice men allra helst grapefruktjuice). Det är det bästa som hänt mig vad gäller svamp och allmänt välmående!



Den bästa hemsidan också för svamp är denna; http://www.svampinfektion.com/



Andra saker som funkar väldigt bra mot svamp är Lactal geltuber (apoteket) som återställer syrabalansen i slidan, vilket biter bra på svamp då det som hänt är att syravärdet blivit alldeles för basiskt. Det funkar alltså inte bara mot dålig lukt osv som de nu gör reklam för utan även mot en svampinfektion som håller på att bryta ut.



Vad gäller vestibuliten så ger jag ett starkt råd till att lära dig att slappna av. Ta riktigt djupa andetag, ta en stund för dig själv varje dag där du slappnar av och släpper ALLA tankar. KÄMPA med det! Och var inte rädd för beröring eller sex för att det gör ont, sex hade för mig faktiskt en motsatt effekt att jag helt enkelt plågade mig till den gräns tills slemhinnorna tappade smärtan/känseln, haha.. Det är svårt att förklara.. Du kan maila mig på [email protected] om du känner för att fråga något eller bara prata av ångestkänslor och liknande. Jag vill hemskt gärna hjälpa till och jag är till hundra procent säker på att du kommer att bli frisk, du måste bara ge det tid. Tro mig.



(Jag har en blogg också men jag håller den anonym här eftersom man ser mycket tydligt där vem jag är, du får fråga mig om den om du nu vill veta.)



Du är inte ensam och framförallt inte ovanlig eller onormal på något sätt. Glöm det.



Varma kramar från lilla mig.



// Sophie

Svar: Tack för stöd och tips! =)
L.

2011-12-15 @ 00:57:05
URL: http://filosophies.blogg.se/
Postat av: Sophie

Jaha ja där kom min blogg upp automatiskt upp ändå, dumt av mig att inte kolla fälten innan jag skickade kommentaren. Då får det vara så. ;) Annars får du gärna spara kommentaren någon annan stans och radera den här sen, det är ändå ett personligt ämne för mig.



Nu ska jag inte störa mer!

2011-12-15 @ 01:01:27
Postat av: Natta

Hej, jag går också igenom samma jävla sak. Återkommande svamp, fick även vestibulit diagnoserad för ett halvår sedan.. Det är dock en sådan väntelista att jag endast har fått komma på ett besök hittills... det känns som att de borde uppmärksamma vestibulit mer om det är så otroligt många som lider av denna sjukdom. Tycker också att det är sjukt pinsamt, jag har turen att ha en snäll pojkvän som är vid min sida, för jag har ingen annan att prata med.



Jag är så glad över att du skriver den här bloggen, du är stark och jag kommer att följa dig, hoppas att du uppdaterar snart igen!

Kramar /Natta

Svar: Åh.. kämpa på du med!
L.

2012-01-10 @ 18:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0